چه لپتاپ هایی برای دانش آموزان مناسب است

چه لپتاپ هایی برای دانش آموزان مناسب است

چه لپتاپ هایی برای دانش آموزان مناسب است:

با شیوع اپیدمی کرونا، اهمیت استفاده از تجهیزات دیجیتالی از جمله گوشی های هوشمند و لپ تاپ بیش از پیش در میان دانش آموزان و دانشجویان عزیز رونق گرفت. متاسفانه یا خوشبختانه، دنیای لپ تاپ ها بسیار گسترده و پیچیده است و بر اساس نیاز کاربران دسته بندی می شود؛ بنابراین برای انتخاب درست یک لپ تاپ، در مرحله اول باید نیاز خود را بشناسید و پس از آن با توجه به شرایط خود، از بین برندهای گوناگون ارائه دهنده، بهترین و مناسب ترین لپ تاپ را انتخاب نمایید. ما در این مقاله قصد داریم پاسخی دقیق و مشخص به این سوال که چه لپتاپ هایی برای دانش آموزان مناسب است داشته باشیم و همچنین به فاکتورهای مورد اهمیت در هنگام خرید لپ تاپ دانش آموزای و یا دانشجویی که نیاز است پیش از خرید به آن ها توجه داشته باشید بپردازیم؛ پس از شما همراهان همیشگی مجله پویش کالا دعوت می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

سرفصل های مقاله

  • لپ تاپ های مناسب دانش آموزان و دانشجویان
  • لپ تاپ ایسوس مدل X550I
  • لپ تاپ لنوو مدل thinkpad
  • لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook X543 MA
  • لپ تاپ ایسر مدل Aspire A315
  • حداقل سخت افزار مورد نیاز برای لپ تاپ های دانش آموزی و دانشجویی
  • حداقل سیستم مورد نیاز
  • راهنمای انتخاب بهترین لپ تاپ برای دانش آموزان و دانشجویان
  • آیا پردازنده برای دانش آموزان و دانشجویان اهمیت دارد ؟
  • چه عواملی هنگام خرید لپ تاپ مهم است ؟
  • وزن این دسته از لپتاپ ها چقدر است ؟
  • آیا میزان فضای هارد برای این افراد مهم است ؟
  • آیا کارت گرافیک برای دانش آموزان و دانشجویان اهمیت دارد ؟

لپ تاپ های مناسب دانش آموزان و دانشجویان

لزوم برگزاری کلاس های درسی به صورت آنلاین و مجازی، دانش آموزان را به یکی از گروه های کاربری مهم برای خرید لپ تاپ تبدیل کرده است. در این میان نوع نیازها و انتظارات هر دانش آموز ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد اما با این حال، همه آن ها یک حداقل هایی را از لپ تاپ خود انتظار دارند. امروزه با توجه به اینکه شرکت های مختلفی در سراسر دنیا اقدام به تولید لپ تاپ های دانش آموزی و دانشجویی کرده اند، شاید انتخاب یک مورد از میان آن همه تنوع کاری دشوار و طاقت فرسا باشد؛ به همین خاطر ما در ادامه به معرفی تنها 4 مورد از این لپ تاپ های پرفروش و محبوب می پردازیم تا در امر خرید، شما را به آسانی یاری دهیم.

لپ تاپ ایسوس مدل X550I

اگر به دنبال خرید لپ تاپی هستید که علاوه بر قیمت مناسب، کاربری خوب و سخت افزار مناسبی نیز داشته باشد، لپ تاپ ایسوس مدل X550I می تواند یک انتخاب ایده آل برای شما باشد. بدنه این لپ تاپ از جنس پلاستیک است و با وزن 2.45 کیلوگرم و استحکام بالا، برای جابه جایی و حمل و نقل نیز بسیار مناسب می باشد. از دیگر ویژگی های این لپ تاپ می توان به فاکتورهای زیر اشاره نمود:

  • سری پردازنده Quad Core
  • ظرفیت حافظه رم 8 گیگابایت از نوع DDR4
  • سازنده پردازنده گرافیکی AMD
  • ابعاد صفحه نمایش 15. 6 اینچ
  • دقت صفحه نمایش Full HD 1920*1080

لپ تاپ لنوو مدل thinkpad

لپ تاپ های سری thinkpad برند لنوو به دارابودن عمر طولانی شهرت دارند. کیفیت ساخت بسیار بالا، نمایشگر باکیفیت، CPU بدون نقص، مقاومت و در نهایت کیفیت خوب از دیگر ویژگی هایی است که این لپ تاپ را از بین رقبای خود متمایز می کند. از نقاط قوت این لپ تاپ می توان به مناسب بودن آن برای انجام کارهای سبک طراحی و مهندسی و از نقاط ضعف آن نیز می توان به دارا نبودن درایو نوری اشاره نمود.

لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook X543 MA

در طراحی بدنه این مدل لپ تاپ از پلاستیک استفاده شده است اما از نظر مقاومت و کیفیت، می توان آن را با بدنه های آلومینیومی مقایسه کرد. در صفحه نمایش این لپ تاپ از روکش مات استفاده شده که آن را برای استفاده در مکان های عمومی و حتی در نور آفتاب نیز مناسب می سازد. در نهایت لپ تاپ های سری X کمپانی ایسوس را به راحتی می توان جز لپ تاپ هایی با کارایی و کیفیت قابل قبول دانست که در دسته بندی لپ تاپ های اقتصادی قرار می گیرند. از دیگر ویژگی های این لپ تاپ می توان به فاکتورهای زیر اشاره نمود:

  • پردازنده Intel Celeron N4020
  • حافظه رم 4 گیگابایتی از نوع DDR4
  • حافظه داخلی 1 ترابایتی
  • کارت گرافیک Intel HD Graphics 600
  • صفحه نمایش 6. 15 اینچ
  • وزن 9. 1 کیلوگرم

لپ تاپ ایسر مدل Aspire A315

این مدل لپ تاپ یکی از جدیدترین لپ تاپ های شرکت ایسر است که مشخصات نسبتا خوبی نیز دارد. پردازنده رایزن این لپ تاپ مناسب کارهای دانش آموزی است و همچنین رم 12 گیگابایتی آن نیز یک نقطه قوت بزرگ شمرده می شود. از دیگر ویژگی های این لپ تاپ می توان به فاکتورهای زیر اشاره نمود:

  • پردازنده Core i3 1005G1
  • رم 4 گیگابایتی از نوع DDR4
  • پردازنده گرافیکی n VIDIA MX330 با ظرفیت 2 گیگابایت
  • فاقد درایو نوری
  • قابلیت ذخیره سازی 1 ترابایت HDD

                                                     چه لپتاپ هایی برای دانش آموزان مناسب است

حداقل سخت افزار مورد نیاز برای لپ تاپ های دانش آموزی و دانشجویی

پیش از هرچیز توجه داشته باشید که در هنگام خرید، لپ تاپی را انتخاب کنید که قابلیت ارتقا سخت افزاری داشته باشد و شما به راحتی بتوانید حافظه رم را ارتقا دهید و یا به عنوان مثال هارد لپ تاپ را به SSD تبدیل کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز

اصلی ترین کاری که یک دانش آموز و یا دانشجو با لپ تاپ خود انجام می دهد، شرکت در کلاس های آنلاین و تحویل تکالیف و پروژه ها می باشد. البته این مورد را نیز نباید از قلم انداخت که دانشجویان رشته های خاص به خصوص مهندسی، بعضا از نرم افزارهای خاصی همانند CAD یا برنامه نویسی نیز استفاده می کنند و به همین دلیل سخت افزار سیستم آن ها نیاز است تا از قدرت خوبی برخوردار باشد.

راهنمای انتخاب بهترین لپ تاپ برای دانش آموزان و دانشجویان

یکی از مهم ترین فاکتورها برای انتخاب یک لپ تاپ دانش آموزی، قیمت آن است که با صرف هزینه کمتر، بتوان لپ تاپی را انتخاب نمود که برطرف کننده نیازهای یک دانش آموز باشد. پس از آن توجه به حافظه داخلی، پردازنده، ظرفیت حافظه رم، نوع صفحه نمایش، کیبورد و تاچ پد و همچنین پورت ها و اتصالات جانبی سبب می شود که شما خریدی مطمئن را تجربه نمایید.

آیا پردازنده برای دانش آموزان و دانشجویان اهمیت دارد ؟

سی پی یو به عنوان بخش اصلی یا مغز کامپیوتر شناخته می شود اما شما برای انجام امور مدرسه و یا دانشگاه می توانید لپ تاپی را انتخاب کنید که از پردازنده های Pentium و Celeron پشتیبانی کند؛ چرا که نیاز به عملیات های پردازشی سنگینی ندارید. اما پیشنهاد می کنیم لپ تاپی را تهیه کنید که مجهز به حداقل پردازنده Core i3 باشد تا چنانچه در آینده نیاز به انجام اموری با توان پردازشی بیشتر داشتید، دچار مشکل نشوید.

چه عواملی هنگام خرید لپ تاپ مهم است ؟

در صورتیکه برای خرید لپ تاپ دانش آموزی و دانشجویی نمی خواهید بودجه زیادی هزینه کنید، بهتر است به سراغ لپ تاپ هایی بروید که حداقل از رم 4 گیگابایت و حداکثر از رم 16 گیگابایت پشتیبانی می کنند. یکی دیگر از موارد مهمی که در عملکرد و سرعت لپ تاپ شما تاثیر بسیار زیادی دارد، حافظه SSD می باشد که حتی دارا بودن یک حافظه SSD با ظرفیت خیلی کم، می تواند سرعت نوشتن و خواندن فایل ها را بر روی لپ تاپ شما افزایش دهد و علاوه بر مصرف کمتر برق، به طول عمر بیشتر لپ تاپ نیز کمک کند.

اگر تماشای ویدیوهای درسی برایتان حائز اهمیت است، انتخاب صفحه نمایشی با پنل IPS یک امر ضروری محسوب می شود ولی در صورتیکه بخواهید از گزینه های ارزان قیمت تر استفاده کنید، وضوح تصویر Full HD نیز کاملا برایتان مناسب است. همچنین اگر به نوشتن مقاله علاقه زیادی دارید، انتخاب یک کیبورد مناسب و تاچ پد بزرگ می تواند بسیار کمک کننده باشد.

وزن این دسته از لپتاپ ها چقدر است ؟

یکی از مهم ترین مواردی که در هنگام خرید لپتاپ دانش آموزی و دانشجویی نیاز است به آن توجه داشته باشید، خاصیت قابل حمل بودن آسان آن است که برای این منظور لپ تاپ شما باید از وزن و ابعاد مناسبی بهره مند باشد. بنابراین وزن کمتر لپ تاپ یک حسن بزرگ محسوب می شود ولی از آن جایی که قرار است لپ تاپ را با خود حمل و نقل کنید، توجه به مقاومت آن در برابر ضربه نیز بسیار اهمیت دارد.

آیا میزان فضای هارد برای این افراد مهم است ؟

هارد دیسک ها بر اساس میزان فضای ذخیره سازی، از 60 گیگابایت تا حداقل 5. 1 ترابایت متغیر هستند. اگر شما احتیاج به ذخیره سازی فایل های زیادی دارید، باید هارد دیسکی با ظرفیت بیشتر برای خود تهیه نمایید؛ در غیر اینصورت توجه به این فاکتور خیلی قابل اهمیت نمی باشد. توجه داشته باشید که در لپ تاپ های باکیفیت، از ترکیب هارد دیسک معمولی و SSD استفاده می شود اما باز هم چنانچه توقع زیادی از لپ تاپ ندارید، لپ تاپ هایی با هارد معمولی نیز می تواند پاسخگوی نیازتان باشد به شرطی که به هارد دیسک زیر 500 گیگابایت راضی نشوید.

آیا کارت گرافیک برای دانش آموزان و دانشجویان اهمیت دارد ؟

خیر؛ حتی اگر لپ تاپ شما کارت گرافیک اختصاصی نیز نداشته باشد باز هم به خوبی می تواند عملکرد مناسبی از خود نشان دهد. اما اگر قصد دارید با لپ تاپ خود بازی کنید یا طراحی عکس و ویدیو انجام دهید، توجه به گرافیک بالا حائز اهمیت می شود.

لپ تاپ قیمت مناسب

نتیجه گیری

در مقاله ” چه لپتاپ هایی برای دانش آموزان مناسب است ” سعی کرده ایم شما را با ارزان قیمت ترین و با کیفیت ترین لپ تاپ هایی که برای کاربری دانشجویان و دانش آموزان مناسب هستند آشنا کنیم و فرآیند انتخاب و خرید را برای شما عزیزان هموار سازیم. اکنون که متوجه شدید چه لپتاپ هایی برای دانش آموزان مناسب است، به راحتی می توانید با مراجعه به سایت پویش کالا، از بین متنوع ترین کالاها از نظر امکانات و قیمت، بهترین آن را انتخاب نموده و در کوتاه ترین زمان، لپ تاپ منتخب خود را دریافت نمایید. به نظر شما مهم ترین فاکتوری که در هنگام خرید لپ تاپ دانش آموزی نیاز است به آن توجه شود کدام عامل است؟

پویش کالا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *