آیا تمامی قطعات لپ تاپ قابل ارتقاء هستند

آیا تمامی قطعات لپ تاپ قابل ارتقاء هستند

آیا تمامی قطعات لپ تاپ قابل ارتقاء هستند :

گاهی به این مشکل برمی‌خورید که لپ تاپ شما برای انجام کارهای مورد نظر شما مثل کارهای گرافیکی، بازی کردن، برنامه نویسی و کارهای دیگر احتیاج به نصب نرم افزارهای سنگین و تخصصی دارد. حالا ممکن است با این مشکل مواجه شوید که لپ تاپ شما از سخت افزار پایینی برخوردار است و همین موضوع باعث می‌‌شود که در هنگام کار کردن با لپ تاپ به مشکل بربخورید. زیرا سرعت لپ تاپ شما هنگام اجرا کردن این برنامه‌ها پایین است. پس شما می‌توانید لپ تاپ خود را ارتقا دهید. اما چه چیزهایی در لپ تاپ قابل ارتقا است؟ و کدام لپ تاپ ها قابل ارتقا هستند؟ در واقع می‌توانیم بگوییم که اگر شما قادر به خرید لپ تاپ جدیدی نیستید ارتقا دادن لپ تاپتان بهترین و مناسب‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. اما باید بدانید که چه لپ تاپ هایی قابل ارتقا هستند. وچه چیزهایی از لپ تاپ قابل ارتقا است. فروشگاه اینترنتی پویش کالا می‌خواهد اطلاعاتی را در مورد ارتقا لپ تاپ با شما به اشتراک بگذارد. نکته‌ای که لازم است بدانید مشکلاتی است که ممکن است برای شما پیش بیاید. مثلا اگر دیدید لپ تاپ شما قدیمی است و یا از زمان راه اندازی آن مدت زیادی گذشته است یا فضای کافی برای ذخیره فایل های مهم خود ندارید و در هنگام انجام برنامه ها از سرعت کافی برخوردار نیستید و یا حتی در اجرای همزمان چند برنامه با مشکل مواجه می‌شوید و یا باتری لپ تاپ شما خوب کار نمی‌کند، باید به فکر ارتقای لپ تاپ باشید زیرا این موارد این معنا را می‌دهند که قدرت لپ تاپ شما پایین آمده است. پس باید به فکر باشید تا لپ تاپتان از کار نیفتد. با ما همراه باشید تا متوجه شوید که ارتقای لپ تاپ برای کدام قطعات امکان پذیر است، چگونه از سخت افزارهای سیستم فعلی خود با خبر شوید و بدانید لپ تاپ های کدام برندها قابل ارتقا هستند.

سرفصل های مقاله

ارتقا لپ تاپ برای کدام قطعات امکان پذیر است ؟

چرا باید قطعات لپ تاپ را ارتقا دهیم ؟

آیا خودم امکان ارتقا قطعات داخلی لپ تاپم را دارم ؟

چگونه از سخت افزارهای سیستم فعلی خود با خبر شویم ؟

ارتقا کارت گرافیک لپ تاپ

ارتقا رم لپ تاپ

ارتقا هارد لپ تاپ

لپ تاپ های کدام برندها قابل ارتقا هستند ؟

ارتقای لپ تاپ برای کدام قطعات امکان پذیر است؟

ارتقا دادن قطعات لپ تاپ ایده خوبی برای کسانی که از نظر بودجه با مشکل مواجه هستند، می‌باشد. ابتدا باید بدانید که تعویض قطعات لپ تاپ ها و ارتقا دادن لپ تاپ مثل کامپیوترهای شخصی نیست و این موضوع شامل همه قطعات نمی‌شود. اما شما با تعویض دو یا سه قطعه کاربردی می‌توانید که لپ تاپ خود را ارتقا دهید و سرعت آن را برای انجام کارهای خود بسیار بیشتر کنید. یعنی سرعت و قدرت لپ تاپ شما با ارتقا دادن آن بسیار افزایش پیدا می‌کند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که مادربرد شما باید تا حد قابل قبولی از قطعات قوی‌تر پشتیبانی بکند تا شما بتوانید لپ تاپ خود را ارتقا دهید. ارتقا رم، ارتقا کارت گرافیک و ارتقای هارد لپ تاپ می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی سرعت و قدرت لپ تاپ شما بگذارد. در ادامه به تک تک این موارد خواهیم پرداخت و آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی بروز کالا از قیمت انواع لپ تاپ و قطعات آن مطلع شوید.

چرا باید قطعات لپ تاپ را ارتقا دهیم؟

پاسخ به این سوال راحت است، زیرا وقتی در اجرای برنامه با سرعت پایین و یا هنگ کردن برنامه مواجه می‌شوید و یا در هنگام کار با برنامه‌ای پی به قدرت پایین لپ تاپ خود می‌برید به این نتیجه می‌رسید که نیاز به ارتقا لپ تاپ دارید. این ارتقا با هزینه‌ای معقول و تعویض قطعاتی درست و مهم احتیاج شما را برطرف خواهد کرد. یعنی شما با ارتقای یک لپ تاپ از خرید لپ تاپ نو و یا لپ تاپ استوک قوی‌تر اجتناب می‌کنید و لپ تاپ خود را به لپ تاپی پرسرعت‌تر و پرقدرت‌تر تبدیل می‌کنید. البته باید حواستان به این موضوع باشد که اگر لپ تاپ شما هنوز گارانتی دارد ممکن است اگر دستگاه را باز کنید گارانتی آن باطل شود پس بهتر است برای جلوگیری از باطل شدن گارانتی به یک مرکز معتبر مراجعه کنید تا لپ تاپ خود را ارتقا دهید.

آیا خودم امکان ارتقای قطعات داخلی لپ تاپم را دارم؟

برای جواب این سوال باید نگاهی به قسمت زیرین لپ تاپ خود بیندازید. آن وقت متوجه می‌شوید که می‌توانید خودتان لپ تاپ خود را در خانه ارتقا بدهید یا خیر؟ پنل های قابل جابه‌جایی اگر وجود داشته باشند به شما این امکان را می‌دهند که به باتری، رم، و یا هارد دسترسی داشته باشید پس به قسمت زیرین لپ تاپ خود نگاه کنید و ببینید امکان دسترسی به این قطعات را دارید یا خیر؟ حالا بعد از اینکه از امکان دسترسی به قطعات لپ تاپ خود مطمئن شدید در اینترنت برای اطلاعات در مورد برند و در مورد لپ تاپ خود جست‌وجو کنید. یعنی مدل لپ تاپ خود را در اینترنت سرچ کنید تا متوجه شوید چه قطعاتی در لپ تاپ شما به راحتی قابل تغییر هستند. معمولا می‌توانید با یک کتابچه راهنمای کاربر به صورت آنلاین و مشاهده کردن فیلم هایی که توسط کاربران دیگر از تعویض قطعات انجام داده‌اند کمک بگیرید. و بعد می‌توانید متوجه شوید که به چه ابزار خاصی نیاز دارید. معمولا شما به پیچ گوشتی احتیاج خواهید داشت.

چگونه از سخت افزار های سیستم فعلی خود با خبر شویم؟

علاوه بر اینکه می‌توانید مدل لپ تاپ تان را در اینترنت  جستجو کنید و یا به دفترچه راهنما مراجعه کنید، می‌توانید به یک سایت رایگان برای این کار نیز سر بزنید.

به سایت http://www.crucial.com/usa/en/advisor مراجعه کنید. در باکس اول نام برند لپ تاپ خود را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید. سپس در باکس دوم سری لپ تاپتان را بنویسید. به عنوان مثال elitebook  و بعد در باکس سوم مدل دقیق لپ تاپ خودتان را جستجو کنید و آن را وارد کنید. حالا یعنی در مرحله آخر، روی Find my computer کلیک کنید. در این مرحله شما متوجه خواهید شد که لپ تاپتان از چه نوع رم و هارد درایو SDD می‌تواند پشتیبانی کند. البته اگر که لپ تاپ شما قابلیت ارتقا نداشته باشد،  سایت این موضوع را نیز به شما می‌گوید. این گونه شما می‌توانید با انجام همین مراحل ساده متوجه شوید که لپ تاپ شما قابل ارتقا هست یا خیر و البته می‌توانید از سخت افزارهای سیستم خود نیز مطلع شوید.

ارتقای کارت گرافیک لپ تاپ

گیمرها و کسانی که با لپ تاپ خود بازی می‌کنند از کسانی هستند که ارتقا لپ تاپ گیمینگ برای آن‌ها بسیار مهم است و ارتقا لپ تاپ گیمینگ وابستگی به کارت گرافیک دارد. اما مشکل این جا است که کارت گرافیک خیلی قابل دستکاری نیست و نمی‌توان برای ارتقا روی آن حساب کرد. البته باید بدانید که بعضی از مدل‌ها این قابلیت را دارند که کارت گرافیک آن‌ها ارتقا پیدا کند اما تعداد این مدل‌ها بسیار کم و محدود است. کسانی که لپ تاپ ها را تعمیر می‌کنند هم معمولا ارتقای کارت گرافیک را به مشتریان پیشنهاد نمی‌کنند. اگر دقت کنید در مورد CPU هم همیشه همین مشکل وجود دارد و بهتر این است که ارتقا دادن CPU را هم فراموش کنید.

ارتقای رم لپ تاپ

                                                     آیا تمامی قطعات لپ تاپ قابل ارتقاء هستند

گاهی متوجه می‌شوید که لپ تاپ شما کمی کندتر از گذشته  کار می‌کند و یا برنامه‌ها را با سرعت کمتری اجرا می‌کند. ممکن است دلیل این موضوع کمبود حافظه رم باشد. البته باید بدانید که افزایش رم تمام مشکل سرعت لپ تاپ شما را برطرف نمی‌کند اما می‌تواند تا حدودی اثربخش باشد و باعث شود که سرعت لپ تاپ شما بیشتر شود. معمولا لپ تاپ یک یا دو اسلات رم دارد. در بعضی از مواقع یک اسلات رم اضافی است که از قبل خالی مانده است. در این صورت شما می‌توانید یک رم لپ تاپ جدید بخرید و رم قبلی را حذف نکنید و آن را نیز نگاه دارید. مدل رم مورد نیاز خود را در اینترنت سرچ کنید و رم مناسب مدل خود را خریداری کنید زیرا باید این نکته را در نظر داشته باشید که این امکان وجود دارد که در ظرفیت ماژول رم قبل نصب محدود باشد یا سازگار نباشد. اگر دستگاه شما چهار گیگ و یا کمتر دارد ارتقای آن به هشت گیگ ایده بسیار خوبی است. اما اگر رم دستگاه شما کمتر از دو گیگ است ارتقای آن به چهار گیگ مناسب است. حتما این موضوع را در نظر بگیرید که بهتر است قبل از انجام کاری از این موضوع مطمئن شوید که لپ تاپ شما شرایط ارتقا قطعه دارد. اگر لپ تاپ شما قدیمی است ارتقای آن به رم بالای هشت گیگ امکان پذیر نیست. زیرا برنامه هایی که به رم بالا نیاز داشته باشند به CPU و کارت گرافیک بالاتری هم احتیاج دارند و متاسفانه شما قادر نیستید نسبت به تعویض CPU لپ تاپ و یا تعویض کارت گرافیک لپ تاپ خود اقدام کنید. همان طور که ذکر شد فقط تعداد کمی از لپ تاپ های خاص و گران قیمت هستند که پردازنده و کارت گرافیک آن ها قابل ارتقا و تعویض شدن است.

ارتقای هارد لپ تاپ

                                                           آیا تمامی قطعات لپ تاپ قابل ارتقاء هستند

در حالت کلی می‌توان گفت که ساده‌ترین و آسان‌ترین روش برای بهتر شدن عملکرد لپ تاپ شما جایگزین کردن هارد دیسک HDD با SSD است. هارد دیسک SSD دیسک حالت جامد می‌باشد که سرعت آن بسیار بیشتر است. هارد SSD انواع متفاوتی دارد. هر چه که فضای ذخیره سازی هارد بالاتر باشد لپ تاپ شما با سرعت بیشتری کار می‌کند. پس اگر لپ تاپ شما دارای هارد SSD است، باز هم روشی برای بهبود عملکرد لپ تاپ شما وجود دارد و آن روش استفاده از مدل های بهتر و ظرفیت بالاتر هارد SSD است. قبل از اینکه به ارتقا لپ تاپ و تعویض هارد لپ تاپ خودتان اقدام کنید، از درایوهای آن نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکل و یا تعویض هارد خودتان با یک هارد SSD، بتوانید راحت و آسان در کمترین زمان ممکن فایل های خود را بازیابی کنید.

لپ تاپ های کدام برندها قابل ارتقا هستند؟

بسیاری از مشتری ها قبل از خرید لپ تاپ می‌پرسند که بهتر است کدام لپ تاپ را بخرند تا بعدا در صورت لزوم بتوانند آن را ارتقا دهند. جواب این است که فرقی نمی‌کند لپ تاپ شما از چه برندی باشد. می‌تواند لنوو، اچ پی، ایسوس، سامسونگ، اپل و یا هر لپ تاپ دیگری باشد. همان طور که در بخش رم، کارت گرافیک و هارد به شما توضیح دادیم تمام مدل ها و برندها برای ارتقای این سه مورد یکسان عمل می‌کنند. ممکن است برخی از مسائل مانند باطل شدن گارانتی به‌وجود آید که در این صورت نیز همان طور که ذکر شد عمل کنید. برخی از لپ تاپ ها مانند لپ تاپ سرفیس و اپل به سختی باز می‌شوند و ممکن است با کمی مشکل روبه‌رو شوید. پس فروشگاه اینترنتی پویش کالا به شما توصیه می‌کند قبل از ارتقای لپ تاپ خود با یک تکنسین مشورت کنید و سپس اقدام به ارتقای قطعات لپ تاپ خود کنید.

پویش کالا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *