تماشا کنید: حضور ربات هوشمند به عنوان بازیگر فیلم علمی تخیلی برای اولین بار در تاریخ سینما

در دهه‌های اخیر فیلم‌های بسیاری در خصوص ربات‌ها و هوش مصنوعی در صنعت سینما ساخته شده است که معروف‌ترین آن‌ها 2001: A Space Odyssey و Ex-Machina به شمار می‌روند. در گذشته تصور می‌کردیم که در سال‌های آینده ربات‌های واقعی در صنعت فیلم‌سازی به عنوان بازیگر حضور پیدا کنند. حال این رویا به واقعیت بدل شده و سینماگران به دنبال ساخت فیلمی با ربات هوشمند Erica هستند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی The Hollywood Reporter، فیلمی با نام “b.” در دست ساخت است و ربات هوشمند Eriica به عنوان یکی از بازیگران اصلی آن حضور خواهد داشت. تا این لحظه هیچ کارگردانی برای ساخت این فیلم در نظر گرفته نشده اما بودجه ساخت آن 70 میلیون دلار آمریکا خواهد بود.

داستان این فیلم در مورد دانشمندی است که متوجه خطر‌هایی جدی در برنامه نوشته شده برای تکامل DNA انسان می‌شود و به یک ربات هوشمند مونث که توسط او طراحی شده کمک می‌کند تا از محیط آزمایشگاهی فرار کند. ربات هوشمند اریکا در واقع حاصل پروژه مشترک دانشگاه‌های اوساکا و کیوتو ژاپن است و به رهبری دانشمند ژاپنی، هیروشی ایشیگورو ساخته شده است.

در حال حاضر برای ربات هوشمند Erica یک پروفایل هنری در سایت معروف IMDB ساخته شده است. در ویدئو زیر می‌توانید اولین ویدئو منتشر شده از مصاحبه با ربات Erica را مشاهده کنید که خود را به صورت عمومی برای مردم معرفی می‌کند. اریکا برای ایفای نقش در این فیلم با استفاده از متدهای بازیگری آموزش داده می‌شود.

در سایر روش‌های بازیگری، بازیگران تجربیات زندگی خود را در نقش‌ها پیاده می‌کنند، اما ربات Erica هیچ تجربه‌ای از زندگی انسانی ندارد، به همین دلیل عوامل فیلم برای طبیعی بودن فیلم باید برای سکانس‌های مختلف ربات هوشمند Erica را از نظر بیان احساسات، دیالوگ و سرعت حرکت آموزش دهند و این کار به شدت وقت‌گیر و تاقت فرسا است.

بدون شک b. به عنوان تکنیکال‌ترین و پیشرفته‌ترین فیلم تاریخ سینما شناخته خواهد شد زیرا این اولین باری است که از ربات هوشمند به عنوان بازیگر نقش اصلی در فیلم استفاده می‌شود. سال گذشته کارگردان معروف مارتین اسکورسیزی برای کاهش سن بازیگران فیلم The Irishman از فناوری پیشرفته de-aging استفاده کرده بود.

پویش کالا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *