اپل موفق شد: فروش بالای گوشی iPhone SE 2020

هدف اپل از ساخت iPhone SE 2020 متقاعد نمودن مشتریان به تعویض آیفون‌های قدیمی خود بود و علاوه بر این در نظر داشت با عرضه‌ی این گوشی ارزان قیمت، به فروش پرچمداران گران قیمت خود نیز صدمه‌ای وارد نشود. اکنون وب‌سایت آمارگیری از مصرف‌کنندگان CIRP در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده، گوشی iPhone SE 2020 توانسته به این هدف نایل شود.

علیرغم اینکه زمان زیادی از معرفی آن نمی‌گذرد، آیفون 2020 SE توانسته حدود 19 درصد از فروش کل آیفون‌های امسال را به خود اختصاص دهد. مدل پایه‌ی این گوشی با قیمت 399 دلاری بسیار ارزان‌تر از مدل iPhone XR 600 دلاری سال قبل بوده و به‌راحتی توانسته است جایگزین آیفون 8 سه سال قبل شود.

همچنین در تحلیل اخیر مشخص شد با حضور مدل iPhone SE احتمال اینکه کاربران نسخه‌های قدیمی‌تر آیفون، دست به ارتقا تلفن‌ همراه خود بزنند بسیار بیشتر است. این تحقیق نشان می‌دهد، 73 درصد از افرادی که iPhone SE را خریده‌اند قبل از آن از یک مدل با طول عمر چهار سال یا بیشتر استفاده می‌کردند.

مایک لوین، یکی از همکاران و بنیان‌گذاران CIRP، عنوان کرد هر چند سال یکبار اپل یک مدل اقتصادی از آیفون خود را وارد بازار می‌کند تا کاربران آیفون‌های قدیمی را به سمت محصولات جدید خود معطوف کند و آمارها نشان می‌دهند iPhone SE توانسته به این هدف دست یابد.

علیرغم اینکه تغییر سیستم‌عامل و رابط کاربری برای مصرف‌کنندگان عمل محبوبی نبوده و در سال‌های اخیر کاهش یافته، اما تعداد زیادی از خریداران iPhone SE قبلاً هم از یک آیفون استفاده می‌کردند و فقط تعداد کمی از آنها از دیگر پلتفرم‌ها مانند اندروید به iOS مهاجرت کرده‌اند. همانطور که گفتیم حدود 75 درصد از خریداران iPhone SE گوشی خود را از یکی از مدل‌های آیفون 5، 6 یا 7 به SE ارتقا داده‌اند.

switch.jpg

این کاربران مدت زمان زیادی را برای ارتقا گوشی خود منتظر مانده‌اند و جذب قیمت‌های iPhone XR سال گذشته و حتی آیفون 8 سال 2017 هم نشده‌ و اکنون پس از 4 سال یا بیشتر اسمارت‌فون خود را به iPhone SE ارتقا داده‌اند.

در عین حال iPhone SE به هیچ عنوان خطری برای فروش آیفون 11 ایجاد نکرده و آیفون 11 اکثریت فروش آیفون‌ها را در محدوده زمانی آوریل تا مارس حفظ کرده است.

جاش لویتز، از دیگر همکاران و بنیان‌گذاران CIRP، مدعی شد در پاییز 2019 آیفون 11 و 11 پرو محبوب‌ترین مدل‌های آیفون بوده و جمعاً حدود دو‌سوم فروش آیفون‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

iPhone-sales-Q2-2020.jpeg

سال گذشته iPhone XR حدود نیمی از فروش آیفون‌ها را در دست گرفت، اما امسال فروش آیفون‌ها بین مدل‌های بیشتری تقسیم شد، به نحوی که حتی آیفون 8 و 8 پلاس نیز به 8 درصد از فروش کل دست یافتند. اکنون نیز در پایان سه ماهه‌ی جاری فروش آیفون‌های اپل بین مدل‌های XR، 11، 11 پرو و SE تقسیم شده است.

iPhone-SE-Sales.jpg

وب‌سایت خبری Macworld نیز بر ارزش خرید iPhone SE 2020 تاکید کرده و مدعی شد نسبت «ارزش به قیمت» این گوشی حتی از آیفون 11 بیشتر می‌باشد، اما دوربین SE با آیفون 11 حتی قابل مقایسه هم نیست.

با توجه به مشخصات iPhone SE، آیا شما هم انتظار چنین محبوبیتی را از آن داشتید؟

پویش کالا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *